マイルズ グローガン

Myles Grogan

人間社会学部 人間社会学科 英語教育センター 

准教授

学位
外国語教育学研究博士
専攻分野
英語教育、言語評価・テスティング
担当科目
異文化理解、英米文化を学ぶA/B
メールアドレス
grogan[at]osaka-ohtani.ac.jp

最終学歴 

関西大学外国語教育学研究科博士


経歴(学歴・経歴)

(2019年-2021年) 関西学院大学 Instructor of English as a Foreign Language
(2014年-)              関西大学特任講師
(2006年-)              桃山学院大学長期契約講師
(2003年-)              University of California Riverside Beijing Extension Center : CALL Co-ordinator
(1997年-)              英会話講師
(1997年-)              ローマ・ミラノ英語講師
(1994年-1996年)  Darlington Citizens' Advice Bureau : Social Policay and Information Worker


オフィスアワー

火曜日2限目


研究課題

英語教育
言語評価・テスティング
教育とAI


研究キーワード

Q methodology
Personal Construct Theory
評価
 


一般・企業・高校生等講義可能な分野・テーマ(検索キーワード)

英語教育
言語評価・テスティング


企業等の共同研究開発、社員教育等が可能な分野(検索キーワード)

異文化理解
英語教育


所属学会

日本言語テスト学会
外国語教育メディア学会


学内活動(大学管理・運営に関する活動)

社会調査士養成プログラム 委員(2024年-現在)
書年次教育研究会 委員(2022年-現在)
英語教育センター運営会議 委員(2022年-現在)
国際交流委員会 委員(2022年-現在)
学生委員会 委員(2022年-現在)


学内活動(その他の学内活動)

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社会貢献活動

一次救命指導者養成講習会 (合格:大阪ライフサポート協会)


研究活動

■著書
A simple speaking test for an English-language university communication class. Cambridge Scholars Publishing. 2019年11月 単著 In G. Gorsuch (Ed.), Tests that second language teachers make and use (pp. 106 - 128).
Research-Based Vocabulary Instruction Strategies. Wiley Online Library 2018年1月 共著者 Lucas, M., Grogan, M., & Takeuchi, O.TESOL Encyclopedia of English Language Teaching (Chapter, 6 pages).
Encouraging & motivating vocabulary development. Japan Association for Language Teaching. 2018年1月 共著者 Grogan, M., Lucas, M., & Takeuchi, O.TESOL Encyclopedia of English Language Teaching (Chapter, 6 pages).
The 2014 PanSIG Conference Proceedings. Japan Association for Language Teaching 2015年4月 共著者 (全ページ pp.263)G. Brooks, M. Grogan, & M. Porter (Eds.), Nagoya, Japan: JALT.
The 2013 PanSIG Conference Proceedings. Japan Association for Language Teaching 2014年4月 共著者 (全ページpp.346)R. Chartrand, G. Brooks, M. Porter, & M. Grogan (Eds.). Nagoya, Japan: JALT.
CALL: What's your motivation? Collected papers on the cutting edge of language learning practice. JALT CALL SIG 2011年11月 共著者 (全ページpp.152)Edo Forsythe, Tom Gorham, Myles Grogan, Douglas Jarrell, Robert Chartrand, & Paul Lewis (Eds.)

■論文
Using Repertory Grids as a Tool for Mixed Methods Research: A Critical Assessment. Journal of Mixed Methods Research 2022年3月 https://doi.org/10.1177/15586898221077569
Making the grade: An investigation to the creation and meaning of grades in University EFL classrooms in Japan. 関西大学(博士論文) 2021年3月
Repertory grid technique : A tool for exploring classroom-based assessment? Kwansei Gakuin University Humanities Review Vol. 25 pp. 13-28 2021年2月
More than meets the eye: Grading in compulsory language classes. Kwansei Gakuin University Humanities Review Vol. 24 pp. 181-191 2020年2月
Grading in a university compulsory EFL Class: Student perspectives. Language Education & Technology, 第56号 pp. 103-131 2019年12月

■その他の刊行物
Mixed Methods research in Language Teaching and Learning (Book Review) . 全国語学教育学会(JALT) JALT Journal 151-153. 2019年11月

■主な学会発表
Pen or keyboard? The impact of task modality on writing fluency development. JALT2021: Reflections and New Perspectives. 全国語学教育学会 2021年11月 With Clint Denison and Imogen Custance.
Grading the grades: An investigation into classroom-based compulsory university EFL assessment 22nd Conference of the Japan Language Testing Association. 日本言語テスト学会 2019年9月